Σκοπός του ιστολογίου

  Η σελίδα "ΠΟΛΥΘΥΡΟΝ" δημιουργήθηκε για να ενημερώσει και να βοηθήσει όποιον ενδιαφέρεται για τη δυνατότητα να παρέχει στο παιδί...

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Η εκπαίδευτική προσέγγιση του Clonlara School

Στο Clonlara School πιστεύουν ότι η μάθηση αρχίζει μαζί με την περιέργεια. Από το νηπιαγωγείο έως την 12η τάξη (γ’ λυκείου), κάθε μαθητής του Clonlara μαθαίνει μέσω μίας εξατομικευμένης, με νόημα και κατάλληλης για τον μαθητή, διαδικασίας που ονομάζεται “Μάθηση Πλήρους Κύκλου” (“Full Circle Learning”). Αυτή η μέθοδος που βασίζεται στην έρευνα ενθαρρύνει τους μαθητές να σχηματίσουν ερωτήσεις και να ανακαλύψουν απαντήσεις σχετικά με θέματα που αιχμαλωτίζουν την προσοχή τους, που τους οδηγούν σε βαθύτερη κατανόηση την οποία είναι ικανοί να μοιραστούν,  να προκαλέσουν και να επεκτείνουν.

Η μέθοδος της μάθησης “Πλήρους Κύκλου” περικλείει την αποστολή και την φιλοσοφία του Clonlara School, προσφέροντας ένα απτό πλαίσιο που δίνει την δυνατότητα σε κάθε μαθητή να αναλάβει την ευθύνη της μάθησής του. Η μέθοδος βρίσκει εφαρμογή σε όλες τις ηλικιακές βαθμίδες και αφορά όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ιδιαίτερο μαθησιακό στυλ και τις επιμέρους διαφορές. Καθώς διαβάζετε παρακάτω την περιγραφή κάθε βήματος της διαδικασίας, έχετε υπόψιν ότι δεν είναι απαραίτητο τα βήματα να γίνουν με την ακριβή σειρά που παρατίθενται, αλλά μπορούν να εφαρμοστούν ανάλογα με το βήμα που βρίσκεται η μάθηση του μαθητή κάθε δεδομένη στιγμή.

ΘΕΜΑ
Διαλέξτε ένα θέμα ή εξερευνήστε τα ενδιαφέροντά σας. Σκεφτείτε τι θα θέλατε να μάθετε ή να εξερευνήσετε. Σκεφτείτε την περιέργεια που έχετε για κάτι, τα ενδιαφέροντα, τις δυνάμεις, τους στόχους, τις δυσκολίες, τις προτιμήσεις σας, τα ταλέντα σας και τις ανάγκες σας.

ΠΡΟ-ΕΡΕΥΝΑ
Η προ-έρευνα αφορά σε περεταίρω εξερεύνηση του θέματος για να ρυθμιστεί λεπτομερώς η μελέτη. Δημιουργείστε μία “ερώτηση καθοδήγησης” στην οποία θα επικεντρωθεί η μελέτη σας για να δώσει απάντηση. Για παράδειγμα: Πώς σχηματίζονται οι χιονονιφάδες; Σε τι διαφέρει η ταινία “Σταχτοπούτα” από το ομώνυμο βιβλίο; Πώς μετατρέπουμε τα κλάσματα σε δεκαδικούς και το αντίστροφο;

ΕΡΕΥΝΑ
Η έρευνα είναι η αναγνώριση των πηγών, ενός μέντορα, και της ποσότητας του χρόνου που θα δαπανηθεί για την μελέτη. Είναι η επίστρωση της βάσης για την πρόταση, ο προσδιορισμός  του τρόπου που θα σκάψουμε βαθύτερα στο θέμα και πώς θα προσεγγίσουμε το θέμα/εργασία. Επίσης περιλαμβάνει τον ορισμό του τελικού στόχου της μελέτης.

ΠΡΟΤΑΣΗ
Τι ελπίζετε ότι θα ανακαλύψετε; Πώς θα μάθετε γι αυτό; Ποιές πηγές μάθησης θα χρησιμοποιήσετε;

  • Ανθρώπους
  • Μέρη (εκπαιδευτικές επισκέψεις)
  • Διαδίκτυο
  • Βιβλία, κ.λ.π..

ΜΕΝΤΟΡΑΣ
Ο μέντορας μπορεί να είναι ένας γονιός, δάσκαλος, εκπαιδευτής, μέλος κοινότητας, οικογενειακό μέλος, άλλος μαθητής ή ένας ειδικός σε κάποιο θέμα.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΔΙΟΥ
Η έρευνα πεδίου μπορεί να περιλαμβάνει: δημιουργία, κατασκευή, πράξη, διάβασμα, έρευνα, παρακολούθηση, πείραμα, πρακτική, τροποποίηση, εμπειρία, ακολουθώντας εντολές και/ή γραφή για το θέμα. Είναι το βήμα στο οποίο ο μαθητής προοδεύει από μία απλή γνωσιολογική βάση στο να ανακαλύπτει ένα  καινούριο περιεχόμενο ή ανώτερη δεξιότητα. Η έργασία πεδίου μπορεί να γίνει σε οποιδήποτε περιβάλλον: ένα εργαστήριο, μία βιβλιοθήκη, ένα ταξείδι, μία τάξη ή σε μία ομάδα, για παράδειγμα.

ΣΥΝΟΨΗ
Η Σύνοψη είναι η καταγραφή της μαθησιακής εμπειρίας. Περιλαμβάνει έναν κατάλογο των πηγών μάθησης που χρησιμοποιήθηκαν, τις ανακαλύψεις που έγιναν και τις εμπειρίες που απέκτησε ο μαθητής κατά τη διάρκεια της μελέτης. Οι Φόρμες Αναφοράς Προόδου (Progress Report Forms) συμπληρώνονται από τον Μέντορα.

ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ (PORTFOLIO)
Το Χαρτοφυλάκιο είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν που δείχνει την μαθησιακή εμπειρία. Παρουσιάζεται σε μία μορφή που φανερώνει και αποκαλύπτει το θέμα και την μαθησιακή διαδικασία.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Η Παρουσίαση μπορεί να είναι ένα έκθεμα, μία επίδειξη, μία εκτέλεση, ένας λόγος ή μία συνάντηση με μία ομάδα υποστήριξης προκειμένου να συζητηθεί η μαθησιακή διαδικασία. Μπορεί να είναι ένα μοίρασμα δεξιοτήτων και γνώσης σε μία διδακτική συνεδρία. Μπορεί να είναι εντελώς προφορική ή μπορεί να περιλαμβάνει γραπτά υλικά και οπτικές προβολές.

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ

Η διαδικασία της Αντανάκλασης απευθύνει ερωτήσεις όπως: “Τι έμαθες για τον εαυτό σου;” “Τι ανακάλυψες για το πώς μαθαίνεις;” “Τι αναζητήσεις και ενδιαφέροντα έχεις αναπτύξει μέσω αυτής της εμπειρίας;” “Τι δούλεψε για σένα και τι δεν απέδοσε;” Αυτό μπορεί να μοιραστεί με το σχολείο σε διάφορες μορφές, όπως μία σύνοψη, ένα χαρτοφυλάκιο (portfolio), μία παρουσίαση και/ή μία Αναφορά Προόδου.

Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Όπως θα έχετε διαπιστώσει δεν αναφερόμαστε με τόση επιμονή στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο στην ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ διαδικασία. Αυτός δεν είναι και ο σκοπός;Να μπει δηλαδή ο μαθητής στην διαδιασία της μάθησης. Έως τώρα διαβάζουμε πολλά για την "εκπαιδευτική διαδικασία", αλλά όχι τόσο για "μαθησιακή διαδικασία". Τί τελικά μαθαίνει ο μαθητής; Πώς μαθαίνει καλύτερα ώστε να μπορέσουμε να τον βοηθήσουμε να προχωρήσει και να επιτύχει πρώτα στο να μάθει και ως εκ τούτου να επιτύχει τους στόχους που ρεαλιστικά θέτει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή